loading...

بازی های ایرانی و خارجی

سال ۲۰۱۸ بود که بالاخره بعد از تاخیرهای فراوان بازی Sea of Thieves منتشر شد. در فرصت پیش رو قصد داریم به بررسی بازی دزدان دریایی بپردازیم. این بازی که توسط است

بازدید : 283
يکشنبه 31 مرداد 1400 زمان : 9:44

سال ۲۰۱۸ بود که بالاخره بعد از تاخیرهای فراوان بازی Sea of Thieves منتشر شد. در فرصت پیش رو قصد داریم به بررسی بازی دزدان دریایی بپردازیم. این بازی که توسط استودیو خوش نام Rare تولید شده است از موتور گرافیکی آنریل ۴ استفاده می‌کند.

برای بازی نمای اول شخص تدارک دیده شده است و دریانوردی به عنوان بستر اصلی بازی انتخاب شده است. همچنین Sea of Thieves به شکل چند نفره نیز قابل بازی است. بازی ابتدا بر روی ایکس باکس وان و استور ویندوز ۱۰ منتشر شد و اکنون دو ماهی می‌شود که بازی در فروشگاه استیم نیز منتشر شده است. جالب‌ این که انتشار بازی در استیم بسیار موفقیت آمیز بوده و طی خبری مطلع شدیم با استقبالی که از یازی در فروشگاه استیم انجام شده، تعداد بازیکنان بازی Sea of Thieves به پانزده میلیون نفر رسیده است. در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی بازی Sea of Thieves

دزدان دریایی

همیشه جای خالی یک بازی با حال و هوای دزدان دریایی حس می‌شد تا این که یوبی‌سافت بازی اساسینز کرید ۴ را ساخت و تجربه نسبتا خوبی از دزد دریایی بودن رقم زد. این مهم باعث شد که استودیو‌های دیگر نیز به این فکر کنند که ممکن است با ساخت یک اثر عظیم در این ژانر به موفقیت دست پیدا کنند. اما آیا مایکروسافت و استودیو Rare توانسته‌اند یک اثر درخور ستایش بسازند؟ هرچند که تلاش سازندگان قابل ستایش است ولی متاسفانه در نهایت با اثری مواجه هستیم که پتانسیل بالایی دارد ولی از آن به حد کافی استفاده نشده است. اولین مشکل بازی در بدو ورود به بازی عیان می‌شود. در حالی که انتظار دارید ابتدا شخصیت خود را ساخته و سپس وارد بازی شوید؛ سازندگان از بین صد ها مدل آماده، شما را وادار به انتخاب یکی از آن‌ها می‌کند. هر چند که تنوع مدل‌های ساخته شده بالاست ولی زمانی که از یک بازی انحصاری نسل هشتمی صحبت می‌کنیم، این حداقل ها جزو باید‌های بازی است. البته از آنجایی که این بازی یک عنوان نقش آفرینی نیست، ممکن است نبود این ویژگی چندان دلخور کننده نباشد.

گیم‌پلی بازی Sea of Thieves

Sea of Thieves

بازی بیشتر شبیه ساز دریانوردی و کشتیرانی است. عناصر شبیه سازی؛ بسیار خوب در این بازی پیاده شده‌ و سازندگان در این موارد جزئیات بالایی را در نظر گرفته‌اند. روی عرشه کشتی توپ‌های جنگی قرار داده شده است که باید هر بار بعد از شلیک پر شوند. توپ‌های مختلفی نیز در بازی دزدان دریایی وجود دارند که بسته به موقعیت می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. برای هدایت کشتی باید حواستان به همه چیز باشد. از آنجایی که بازی فاقد مینی‌مپ است باید با استفاده از نقشه‌ای که در کابین ناخدا قرار دارد مسیریابی کنید. یک قطب‌نما هم وجود دارد که کمک حالتان می‌شود. در صورت وزیدن باد موافق باید زاویه بادبان‌ها را در جهتی که قصد دارد بروید تنظیم کنید. باز، نیمه باز و بسته بودن بادبان‌ها نیز تاثیر مستقیمی در سرعت کشتی دارد. در هنگام آسیب دیدن کشتی باید با تخته سوراخ‌های آن را ببندید و آب را با سطل به دریا بریزید. جزئیات این‌چنینی باعث می‌شوند که همواره در حال یادگیری کشتی‌رانی باشید. اما درست همین جاست که به مشکل دیگری می‌رسیم. در واقع هسته اصلی بازی به شکل چندنفره صورت گرفته است و اصلا کدام کشتی‌ای بدون خدمه کشتی می‌شود؟! بازی Sea of Thieves به صورت اتفاقی شما را با دیگر بازیکنان در کشتی قرار می‌دهد. حال اگر هم تیمی خوب نسیبتان شود به شما تبریک می‌گویم، زیرا لذت بازی را درک خواهید کرد. اما اگر می‌خواهید به صورت تک نفره بازی کنید یا اگر هم تیمی مناسبی پیدا نکنید، بازی به تجربه‌ای ناقص و خسته‌کننده تبدیل می‌شود. احتمالا اکثر بازیکنانی که به تورتان می‌خورند از میکروفون استفاده نمی‌کنند و ارتباط با آن‌ها بسیار مشکل است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم حداقل با دو نفر از دوستانتان اقدام به تهیه بازی کنید. هرچند که ایده بازی به شکل چند نفره و ارتباطی که بین اعضای خدمه کشتی وحود دارد جذاب به نظر می‌رسد؛ اما آیا همه افراد دوستان صمیمی دارند که با آن‌ها بازی کنند؟ پاسخ این سوال قطعا خیر است. سازندگان می‌توانستند با اسفاده از هوش مصنوعی اعضای خدمه کشتی را شکل دهد و وظایف را بین آن‌ها تقسیم کنند. در این صورت بازی نیازمند اتصال دائم به اینترنت نیز نبود.

داستان بازی دزدان دریایی

بازی Sea of Thieves

مشکل بعدی نبود بخش داستانی است. بازی هیچ داستان قابل توجهی ندارد و فقط به ماجراجویی خلاصه می‌شود. اگر کمی استودیو Rare خلاقیت به خرج می‌داد می‌توانست یک بخش داستانی هرچند کوتاه برای بازی ایجاد کند اما همین زحمت را هم نکشیده‌اند و فقط به طور روایی اتفاقاتی در بین سفر‌ها و گفتگوها رخ می‌دهد. ماموریت‌های بازی به این شکل است که با مراجعه به افراد تعیین شده یک نقشه گنج تهیه می‌کنید، سپس سوار کشتی می‌شوید و جزیره گنج را پیدا می‌کنید. سپس گنج را به فرد مورد نظر برمی‌گردانید و پاداش می‌گیرید! این که چرا یک دزد دریایی بعد از پیدا کردن گنج باید آن را به کس دیگر دهد هم واقعا پارادوکس جالبی است. در ادامه بررسی بازی Sea of Thieves به ماموریت‌های بازی می‌رسیم. دو نوع ماموریت دیگر نیز وجود دارد که به کشتن سردسته اسکلت دزدان دریایی و گرفتن حیوانات خلاصه می‌شود. تمام این ماموریت‌ها در چند ساعت اول بازی جداب به نظر می‌آیند و ریتم بازی بعد از مدتی تکراری و یکنواخت می‌شود. از طرفی تنوع دشمنان بازی پایین است و هوش مصنوعی آن‌ها در سطحی‌ترین حالت ممکن قرار دارد. از این بدتر سیستم مبازه تن به تن بازی است. در واقع هیچ مکانیزم به درد بخوری در مبارزات تن به تن وجود نداردهر چقدر که سیستم مبارزه با کشتی لذت بخش و پر هیجان است، سیستم مبارزات تن به تن خسته‌ کننده است. و باید با بخت و اقبال حریف را از پا در آورید. یک مورد بسیار نا‌امید کننده دیگر کمبود سلاح در بازی است که اصلا قابل قبول نیست. شمشیر، تپانچه، تپانچه شاتگان و تپانچه اسنایپر چهار سلاح اصلی بازی هستند که تا انتها در اختیار دارید. هیچ یک از موارد گفته شده قابلیت بهبود ندارند و تنها می‌توان آن ها را با خرید آیتم‌های تزئیتی زیباتر کرد. مورد آزار دهنده دیگر در بررسی بازی Sea of Thieves سیستم پاداش دهی بازی است. با پاداش‌هایی که دریافت می‌کنید می‌توانید کشتی، لباس‌ها و اسلحه‌ها را با خرید آیتم‌های تزیینی زیبا کنید. اما مشکل آنجاست که آنقدر این آیتما گران هستند که هیچ انگیزه‌ای برای به دست آوردن آن‌ها نخواهید داشت. نسبت پاداشی که دریافت می‌کنید به نسبت قیمت آیتم‌ها، هم‌خوانی ندارد و این مشکل نابخشیدنی است.

بررسی و معرفی بهترین بازی های بسکتبال برای اندروید

جمع‌بندی

بازی Sea of Thieves نقشه نسبتا بزرگی دارد اما محتوا‌ کمی برایش در نظر گرفته شده است که از این جهت قیمت شصد دلاری بازی را زیر سوال می‌برد. هرچند که سازندگان با عرضه آپدیت‌هایی شروع به تولید محتوا برای بازی کردند و به نظر می‌رسد این پشتیبانی همچنان ادامه داشته باشد، اما اگر در ابتدا عرضه؛ بازی قیمت منطقی‌‌ داشت و سرعت انتشار محتوا برای این اثر بیشتر بود، شاید اکنون با اثر بسیار موفق‌تری رو به رو بودیم. درست است که بازی ضعف‌های کلیدی دارد که در بررسی بازی Sea of Thieves به آن پرداختیم، اما همچنان Sea of Thieves بهترین بازی برای عاشقان دزدان دریایی است.

برای نقد و بررسی بازی های روز دنیا از صفحه اصلی سایت ای ار گیم دیدن کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 94
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 260
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 356
  • بازدید ماه : 1308
  • بازدید سال : 5273
  • بازدید کلی : 9775
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی