loading...

بازی های ایرانی و خارجی

بازدید : 602
شنبه 24 مهر 1400 زمان : 10:07

بازی Genshin Impact یک بازی رایگانِ اکشن نقش آفرینی‌ست که توسط شرکت miHoYo ساخته و در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰ برای پلتفورم‌های PS4 و PC و تلفن‌های همراه منتشر شده است. بازی گنشن ایمپکت شما را در دنیای فانتزی آزادانه قرار می‌دهد و یک بازی کاملا داستان محور به همراه مبارزات هیجان انگیز را برایتان محیا می‌کند. در ادامه با بررسی بازی Genshin Impact همراه باشید تا بیشتر با این بازی آشنا شوید.

بررسی و دانلود بازی Genshin Impact

خلاصه داستان بازی گنشن ایمپکت

یک خواهر و برادر دو قلو که دارای قدرت‌های جادویی هستند قصد گذر از سرزمین فانتزی Teyvat را دارند اما به ناگاه در دام یکی از خدایان باستانی مرموز قرار می‌گیرند، او یکی از دو قلوها (بسته به انتخاب بازیکن) را ربوده و دیگری را در دنیای Teyvat رها می‌کند. حال خواهر یا برادر باقی مانده باید سعی کند در این دنیای غریب به ماجراجویی بپردازد تا هرچه بیشتر از راز ربوده شدن برادر یا خواهرش اطلاعات کسب کند و …

معرفی و بررسی داستان بازی دزدان دریایی (Sea of Thieves)

بررسی بازی Genshin Impact

بازی گنشن ایمپکت

بازی گنشن ایمپکت شما را وارد دنیای بزرگ Teyvat می‌کند که دارای شهرها، روستا و چندین منطقه متفاوت است. فعلا دو منطقه Mondstadt و Liyue که شامل چندین بخش هستند در بازی در دسترس هستند و سازندگان قول دادند بخش‌های بیشتری را در آپدیت‌های بعدی به بازی اضافه کنند. بازی شاید به خاطر تقلید بیش از حد از بازی BOW کمی در ابتدا جذاب به نظر نرسد اما وقتی بازی را ادامه دهید و داستانش را پیش می‌برید متوجه تفاوت‌ها در بازی خواهید شد. بازی یک عنوان رایگان محسوب می‌شود پس سازندگان یک روند ادامه دار برای بازی در نظر گرفته اند که با پیشروی در داستان امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌گیرد. و همینطور بازی آیتم‌های خاص را در روزهای خاص در اختیارتان می‌گذارد و سعی می‌کند کاری کند تا مخاطب به شکل آهسته بتواند در بازی پیشرفت کند تا سیستم درآمدزایی درون برنامه‌ای بازی همیشه فعال باشد، که این موضوع بازیکنان را در مقطعه‌ای در طول بازی دل آزرده خواهد کرد.

دانلود بازی Genshin Impact

دانلود بازی گنشن ایمپکت برای اندروید با لینک مستقیم

در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف بازی گنشن ایمپکت خواهیم پرداخت.

قیمت بازی خیلی بالاست؟

بازی Genshin Impact

اصولا هر گیمری یک سوال بسیار مهم دارد. وقتی بررسی بازی را می‌خوانید دنبال اعداد و ارقام قیمت و تبدیل عدد دلاری به قیمت ریالی بازی هستید. آیا Genshin Impact بازی گرانی‌ست؟ اگر جز افراد اقتصادی هستید که خیلی مواظب دخل و خرجشان هستند باید به شما مژده بدهیم که این بازی رایگان است. قرار نیست حتی 1 دلار هم برای خرید بازی هزینه کنید. آیا انتظارات بیشتری از یک بازی ویدئویی دارید؟

شروع اتفاقات اسرارآمیز در بازی Genshin Impact

همان‌طور که قبلا گفته شد شما در نقش یک مسافر بازی می‌کنید. کسی‌ که ناخواسته به سرزمین بیگانه‌ای به‌نام تیوات (Teyvat) منتقل شده است. حالا او باید اتفاقات هیجان‌انگیز زیادی را تجربه کند. در همین راستا بارها جانش به‌خطر می‌افتد. خواهر دوقلوی شخصیت شما توسط دشمن اسیر می‌شود. حالا باید خواهرتان را هم نجات دهید. یک روز صبح در ساحل بیدار می‌شوید. این‌جا شروع مرحله ابتدایی بازی‌ست. در همین مرحله از شما خواسته می‌شود که خواهرتان را نجات دهید. ولی اشتباه نکنید. نجات خواهرتان در اولویت اول نیست. اما نجات خواهر هدف شماست. ولی مسیر رسیدن به هدف طولانی و پیچیده‌ست. باید با دشمنان بجنگید، وسایلی برای زنده‌ماندن مهیا کنید و نهایتا مهم‌تر از همه شکم خودتان را سیر کنید. کمتر پیش می‌آید که در طول بازی یاد خواهرتان بیفتید. دغدغه‌ها بسیار زیاد هستند.

بزرگ‌ترین نقطه ضعف گنشن ایمپکت

هیچ فیلم، سریال یا بازی ویدئویی‌ای کامل نیست. هر اثری ایرادات خاص خودش را دارد‌. اکثر بازی‌های ژاپنی از کتاب‌ها اقتباس می‌شوند. در اقتباس کردن باید نکات تبدیل یک اثر هنری به محصولی دراماتیک و جذاب را رعایت کرد. یکی از این نکات حذف شخصیت‌های اضافی و داستان‌های بی‌فایده‌ست. مهم‌ترین نقطه ضعف بازی Genshin Impact هم دقیقا همین مورد است. سازندگان بازی تلاش زیادی کردند تا دقیقا موبه‌مو تمام جزئیات کتاب را وارد بازی کنند. به‌همین دلیل گاهی‌ اوقات حوصله مخاطب سر می‌رود. اتفاقاتی که هیچ دلیل خاصی ندارند ناگهان سرراهتان پدیدار می‌شوند. هیچ دلیل و توضیح منطقی برای آن‌ها وجود ندارد. پیوستگی اتفاقات خیلی زیاد نیست. برخی شخصیت‌ها کلیشه‌ای هستند. شاید همان شباهتی که اول متن صحبتش را کردیم به همین علت باشد. تمام انیمه‌ها و بازی‌های ژاپنی از چند کتاب محدود و خاص اقتباس می‌شوند. این موارد کمی آزاردهنده هستند. کنار مسائل کلیشه‌ای، سرعت و رتیم پایین بازی هم روی اعصاب می‌رود. سرعت اتفاقات خیلی جالب نیست‌. سطح دشواری بازی گنشن ایمپکت بالاست و صعود از هر مرحله به مرحله بعدی زمان زیادی می‌برد.

تناقض زیاد

بازی جمشن ایمپکت

همیشه روایت بازی و حرف‌های راوی مهم‌ترین راهنمای گیمرهاست. قاعده همواره همین بوده. ولی تناقض مهمی در بازی Genshin Impact وجود دارد. برای بالا بردن رنک یا رتبه خودتان هیچ توجهی به حرف‌های شخصیت‌ها و راوی بازی نباید بکنید. تنها راه پیشرفت و موفقیت تلاش و دقت زیاد است. ستاره اصلی بازی نه شخصیت‌ها که بلکه شهر تیوات (Teyvat) است. شهر تیوات آبستن حوادث بسیار جذابی‌ست. هر قسمتی از شهر پتانسیل خاص خودش را دارد. باید از تمامی پتانسیل‌ها جهت بالا بردن مهارت‌هایتان استفاده کنید. در هرگوشه از شهر معمایی حل نشده، دشمنی قدرتمند و چالش‌ها و سیاه‌چاله‌های زیادی برای اسیر شدن وجود دارد. تعداد نبرد با غول‌ها خیلی زیادتر از حد استاندارد است. ماموریت‌های زیادی حین بازی به شما محول می‌شود. تمام این فاکتورها دو ویژگی دارند. اول این‌که باعث جذابیت بازی می‌شوند و دوم این‌که گیمر را از مسیر اصلی‌ خودش که همان یافتن خواهرش است منحرف می‌کنند.

تعداد بالای ماموریت‌ها در بازی گنشن ایمپکت

حجم وظایف و ماموریت‌ها در هر قسمت از بازی کمی نگران‌کننده‌ست. در هر مرحله حدودا 5 یا 6 ماموریت خاص وجود دارد. هر مرحله چالش‌های خاص خودش را دارد که به تعداد ماموریت‌های اصلی اضافه می‌شوند. آیا از پس انجام دادن تمام این وظایف و ماموریت‌ها برمی‌آیید؟ مساله زمانی پیچیده‌تر می‌شود که متوجه می‌شوید منابع، مهارت‌ها و سلاح‌هایتان بسیار کمتر از حد مورد نیاز برای انجام هر ماموریت است. این یعنی گیمر تقریبا با دست خالی به جنگ غول فرستاده می‌شود. حین انجام هر ماموریت ممکن است به‌صورت ناگهانی یک درخواست از طرف بازی ارسال شود. این درخواست‌ها را حتما باید قبول کنید. هر درخواست شامل معماها و سوالات خاص خودش است. این درخواست‌ها حتی ممکن است به یک مبارزه سنگین یا یک نبرد طولانی با غول منجر شود. به‌هرحال خوب یا بد همین زنجیره اتفاقات به‌هم‌پیوسته باعث جذابیت زیاد بازی شده به‌طوری‌که شما را به‌خودش معتاد می‌کند.

جذابیت‌های بصری و گرافیکی بازی نیروی ایمپکت

بازی گنشن ایمپکت

جذابیت‌های بصری بازی بسیار عالی‌ست. تصاویر بسیار باکیفیت هستند. موزیک متن هم به بهترین شکل به کمک بازی آمده و جذاب‌ترش کرده است. اگرچه اتفاقات بازی خیلی جذاب هستند ولی نمی‌توان از زیبایی‌ها و تصاویر بصری صحبت نکرد. برخی از سکانس‌های بازی به‌لطف تصویرپردازی عالی، واقعا نفس‌گیر هستند. البته یکی از مشکلات تصاویر باکیفیت و سنگین بالا رفتن زمان لود یا بارگذاری‌ست. در نسخه PS4و گوشی موبایلی، گاهی‌اوقات وارد یک مرحله جدید می‌شود ولی هنوز تصاویر بارگذاری نشده‌اند. درنتیجه باید منتظر بمانید تا تصاویر بالا بیایند. ولی صرف‌نظر از تعداد محدودب باگ و لگ و کراش، بقیه قسمت‌‌های بازی به‌خوبی جلو می‌رود و مشکل خاصی در روند بازی دیده نمی‌شود.

جذابیت‌های بصری و گرافیکی در بازی گنشن ایمپکت

جذابیت‌های بصری بازی Genshin Impact بسیار عالی‌ست. تصاویر بسیار باکیفیت هستند. موزیک متن هم به بهترین شکل به کمک بازی آمده و جذاب‌ترش کرده است. اگرچه اتفاقات بازی خیلی جذاب هستند ولی نمی‌توان از زیبایی‌ها و تصاویر بصری صحبت نکرد. برخی از سکانس‌های بازی به‌لطف تصویرپردازی عالی، واقعا نفس‌گیر هستند. البته یکی از مشکلات تصاویر باکیفیت و سنگین بالا رفتن زمان لود یا بارگذاری‌ست. در نسخه PS4و گوشی موبایلی، گاهی‌اوقات وارد یک مرحله جدید می‌شود ولی هنوز تصاویر بارگذاری نشده‌اند. درنتیجه باید منتظر بمانید تا تصاویر بالا بیایند. ولی صرف‌نظر از تعداد محدودب باگ و لگ و کراش، بقیه قسمت‌‌های بازی Genshin Impact به‌خوبی جلو می‌رود و مشکل خاصی در روند بازی دیده نمی‌شود.

شخصیت‌های متفاوت، دنیاهای مختلف

زمانی فرا می‌رسد که از بازی نیروی ایمپکت با شخصیت اولیه خسته می‌شوید. آیا شخصیت دیگری هم وجود دارد یا باید با همان تک شخصیت بازی را به پایان برسانید؟ خیر شخصیت‌های دیگری هم وجود دارند. به‌تدریج با بالا رفتن امتیازاتتان می‌توانید قفل سایر شخصیت‌ها را باز و از آن‌ها استفاده کنید. وقتی شخصیت خودتان را عوض می‌کنید جهان بازی تغییر می‌کند. هر شخصیت مهارت‌ها، روش مبارزه و سلاح‌های خاص خودش را دارد. به‌همین دلیل نحوه تعامل هر شخصیت با چالش‌های بازی فرق می‌کند. درنتیجه جهان بازی هم تغییر می‌کند. وقتی از تغییر دنیا صحبت می‌کنیم در مورد یک سری اتفاقات دم‌دستی یا بی‌اهمیت بحث نمی‌کنیم. برخی شخصیت‌ها قابلیت‌هایی دارند که جهان را تغییر می‌دهد. مثلا کائیا (Kaeya) می‌تواند آب دریاها را منجد کند. این اتفاق می‌تواند روند بازی را کاملا به نفع شما تغییر دهد. وقتی قفل شخصیت ونتی (Venti) را باز می‌کنید می‌توانید از باد برای جابه‌جا شدن استفاده کنید و به‌سادگی به قله کوه‌های مرتفع بروید. دقیقا هر بار که فکر می‌کنید دیگر تمام اطلاعات و خصوصیات بازی را شناخته‌اید بازی برگ جدیدی را رو می‌کند. باز کردن قفل هر شخصیت مثل رفتن به دنیایی دیگر است. سازندگان Genshin Impact تنوع را به حد اعلای خودش رسانده‌اند.

مبارزات نهایی در بازی Genshin Impact

بازی جنشن ایمکت Genshin Impact

هر مبارزه در بازی گنشن ایمپکت حول 4 شخصیت شکل می‌گیرد. باید در لحظه بتوانید متناسب با نیازتان بین شخصیت‌ها سوئیچ کنید و مسیر خودتان را تغییر دهید. اگر باید شلیک کنید ماهرترین تیرانداز را انتخاب کنید اگر نوبت دفاع شد بهترین شخصیت تدافعی و اگر محبور به انفجار شدید مناسب‌ترین شخصیت را انتخاب کنید. سرعت تعویض شخصیت‌هایتان باید بسیار بالا باشد. هر شخصیت سبک مبارزه خودش را دارد. هر سبک مبارزه توسط چند مهارت کلی شخصی‌سازی می‌شوند. وقتی بین شخصیت‌ها جابه‌جا می‌شوید و از مهارت‌های آن‌ها استفاده می‌کنید، اگر به سرعت عمل لازم برسید می‌توانید از حملات ترکیبی هم استفاده کنید. مثلا اگر از مهارت آب پاشیدن شخصیت ژینگوی (Xingquy) استفاده کنید و بلافاصله از شوک الکتریکی مخصوص شخصیت فیشل (Fischl) استفاده کنید، آسیبی که به دشمن بر اثر برق‌گرفتگی وارد می‌شود چند برابر خواهد شد. این همان مفهوم تکامل و حملات ترکیبی‌ست.

سخن پایانی

بازی ویدئویی Genshin Impact در ژانر جهان آزاد توسط کمپانی بازی‌سازی MoHoYo در سال 2020 تولید شده است. این بازی محتوایی ماجراجویانه و اسرارآمیز دارد. شما نقش یک مسافر را بازی می‌کنید که در ساحلی ناشناخته بیدار می‌شود و متوجه می‌شود که خواهرش توسط دشمن اسیر شده ا. حالا او باید خواهرش را نجات دهد. این اثر بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است و می‌تواند تا حدود 120 ساعت شما را سرگرم کند. جذابیت‌های بازی به‌حدی بالاست که به‌جرات می‌توان گفت این اثر کاملا اعتیادآور است. اگر به‌بازی‌های ژانر جهان آزاد و دنیای انیمه علاقه دارید، Genshin Impact گزینه ایده‌آل شماست.

نظر شما درمورد بازی گنشن ایمپکت چیست؟ آیا تابحال تجربه بازی جنشن ایمپکت را داشته اید. برای ما لذت بازی Genshin Impact بنویسید.

شما میتوانید برای بررسی و نقد بازی های روز دنیا از صفحه اصلی سایت ای ارگیم دیدن کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 98
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 260
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 360
  • بازدید ماه : 1312
  • بازدید سال : 5277
  • بازدید کلی : 9779
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی