loading...

بازی های ایرانی و خارجی

بازدید : 289
دوشنبه 23 آبان 1401 زمان : 9:42

امروزه در سراسر دنیا بازی‌های کامپیوتری طرفداران بسیاری دارد. با مدرنیته شدن زندگی بازی‌ها نیز مدرن شده‌اند. حالا بازی‌های کامپیوتری جای خودشان را به بازی‌های سنتی داده‌اند. یکی از ابزارهای اصلی بازی‌های کامپیوتری کنسول بازی است. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که کنسول بازی چیست و چه کاربردی دارد. شما درباره کنسول بازی چه اطلاعاتی دارید؟ اصا می‌دانید کنسول بازی یعنی چه؟ در ابتدا باید معنی کلمه کنسول بازی را بدانید.

کامپیوترهای شخصی تولید شده و جدید این امکان را برای کاربران فراهم می کنند تا بازی ها را با کیفیت بالا ببینند و از اجرای بازی ها لذت بالاتری را تجربه نمایند. کیفیت بالای بازی های جدید و محیط گیم پلی عالی این بازی این امکان را فراهم می کند تا تجربه ای شگفت انگیز از اجرای بازی را داشته باشید. البته زمانی که این تجربه بر روی نمایشگر تلویزیون ها قرار می گیرد بسیار جذاب تر و هیجان انگیزتر خواهد بود. دیدن بازی بر روی تلویزیون عریض و با کیفیت تصویر بالا با درد سر جزئی همراه است اما پس از اجرای بازی و انجام آن این نتیجه حاصل می شود که این کیفیت ارزش درد سر بیشتر را نیز داشت. برای این کار لازم است کابل HDMI و کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ در کنار تلویزیون موجود باشد؛ گیمر باید لپ تاپ و تلویزیون را از طریق کابل HDMI به یکدیگر متصل کند تا افت کیفیت بازی و سرعت در انجام بازی پایین نیاید. برای اجرای کامل این روش نیاز به کمی هزینه است، گیمر باید به صورت دائم رایانه ی شخصی اش را در حالت به روز قرار دهد تا جدیدترین بازی ها و امکانات را در اختیار داشته باشد. همچنین نیاز به کارت گرافیکی قدرتمند است تا تصاویر با وضوح FULL HD را با کیفیت واقعی و وضوح کامل اجرا کند. وجود پردازنده ی قدرتمند Core i7 و همچنین یک حافظه ی رم 8 گیگ پازل انجام بازی عالی را کامل خواهد کرد و تجربه ی جدید و عالی از انجام بازی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. البته تمامی این موارد با صرف هزینه همراه خواهد بود و این تنها برای گیمرهای حرفه ای کاربرد خواهد داشت. البته افرادی که امور گرافیکی سنگین و حرفه ای را توسط سیستم‌شان انجام می دهند می توانند با اجرایی ساختن این موارد به تدوین حرفه ای ویدئو نیز بپردازند.

بیشتر بدانید:


https://cse.google.ad/url?q=https://wyky.ir/

https://cse.google.az/url?sa=https://wyky.ir/

https://cse.google.be/url?q=https://wyky.ir/

https://cse.google.bg/url?q=https://wyky.ir/

تاریخچه کنسول های بازی

تاریخچه کنسول های بازی برمی‌گردد به دهه 70 میلادی که اولین کنسول به صورت رسمی برای بازی کردن و فیلم دیدن به انتشار رسید. این کنسول تحت عنوان Brown Box وارد جامعه شد که با کیفیت بسیار ساده و پایین، آغازی بود برای کنسول‌های امروزی. کنسول‌های زیادی از دهه 70 میلادی وارد جامعه شده‌اند که اگر نگاه کلی به تمام ‌آن‌ها بیندازید، متوجه خواهید شد که در طول این 50 سال چه تغیرات بسیار چشم گیری داشته‌اند.

تغییراتی که اولین کنسول بازی جهان به نام Brown Box، تا کنسول‌های نسل جدید داشته‌اند بسیار خارق‌العاده هستند. این تغییرات تنها به افزایش کیفیت آن‌ها مربوط نمی‌شود. از نظر سخت افزاری بسیار تغییرات خوبی داشته‌اند و با استفاده از کنسول‌های جدید، بازیکنان می‌توانند کارهای مختلف زیادی انجام دهند که در جواب به سوال کنسول بازی چیست؟ پاسخ داده‌ایم.
اولین کنسول ابتدایی که عنوان اولین کنسول جهان به آن تعلق دارد را یک شخص بسیار خلاق به نام رالف بایر (Ralph Baer) ساخته است. رالف همان دستگاه جعبه قهوه‌ای یا Brown Box را ساخته که این کار او باعث شد تا دنیا برای پیشرفت در صنعت کنسول‌ها و همچنین بازی، بتواند راه هموارتری را در پیش روی خودش ببیند.

رالف بایر چند سال بعد از ساخت کنسول Brown Box، توسط شرکتی به نام Magnavox این دستگاه را بازسازی کردند. دستگاهی که این شرکت ساخته بود تغیرات جزئی با نسخه اولیه داشت ولی به طور کلی همان کنسول با کمی تغییرات بود. این دستگاه جدید تحت عنوان Magnavox Odyssey در سال 1972 به بازار آمد و شروع به فروش کرد. چرا که یک کنسول جدید بود که در آن زمان می‌توانستند به وسیله آن، تجربیات جدیدی را تجربه کنند.

انواع کنسول بازی با توجه به کارایی


کنسول های بازی و نحوه ی انجام بازی را می توان در دو دسته ی کلی قرار داد، بازی از طریق کنسول بازی و یا بازی از طریق رایانه. در روش دوم کیفیت بازی بالاتر، محیط گرافکی کامل تر و نحوه ی نمایش بازی در نمایشگر بزرگ تر امکان پذیر است، البته هزینه ی بالاتری برای انجام بازی به این روش نیاز است که در این حالت سیستم حرفه ای در اختیار خواهید داشت که علاوه بر امور بازی می توانید، امور گرافیکی سنگین و حرفه ای را نیز با سیستم شخصیتان انجام دهید. البته انجام بازی بر روی کنسول بازی اصلی با نکات مثبت همراه خواهد بود. شما از این طریق می توانید بازی هایی را انجام دهید که به صورت انحصاری از طریق کنسول های بازی اجرا خواهند شد، این بازی ها بر روی رایانه ی شخصی غیر قابل اجرا هستند که در پلی استیشن 3 تعداد این بازی ها نسبتا زیاد است. همچنین افرادی که از این روش استفاده می کنند ابزرارهای قدرتمندی را در اختیار خواهند داشت که گیمرهای استفاده کننده از کامپیوتر از آن بی بهره خواهند بود. برای مثال ابزار قدرتمند کینکت در ایکس باکس 360 برای انجام بازی به روش رایانه ای غیر قابل استفاده می باشد. قیمت کنسول نیز پایین تر است و برای اجرای بازی بر روی سیستم رایانه ای حرفه ای لازم است هزینه ای در حدود دو برابر کنسول را داشته باشید. البته برخی از این موارد برای گیمرها اهمیت ویژه ای دارند و برخی نیز بی اهمیت اند که خود کاربر روش مورد نظرش را انتخاب خواهد کرد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 100
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 260
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 362
  • بازدید ماه : 1314
  • بازدید سال : 5279
  • بازدید کلی : 9781
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی